ПОЛОЖЕННЯ
про проведення І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт учнів-слухачів наукового учнівського товариства
«Тандем» та учнів-членів Малої академії наук України в
Кіровоградській області
1.
Конкурс проводиться з метою духовного, творчого,
інтелектуального розвитку учнівської молоді, виховання її в дусі патріотизму та
демократичних цінностей, прищеплення навичок науково-пошукової роботи,
створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.
2. Основним завданням
Конкурсу є виявлення та підтримка інтелектуально та творчо обдарованої молоді Новоукраїнщини, залучення її до науково-дослідницької
та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції,
виховання наполегливості, вміння формувати та відстоювати власну думку.
3. Учасники Конкурсу:
·
Участь у Конкурсі
беруть участь учні 9-11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів району, які займаються
науково-дослідницькою діяльністю
·
У Конкурсі можуть
брати участь учні 7-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів за умови
виконання ними випробувань із базових дисциплін за програмами для 9 класу. Всі
інші учасники виконують контрольні завдання з базового предмету за програмою
класу, в якому навчаються. Контрольні завдання виконуються відповідно до переліку
базових дисциплін, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.
·
Учасник Конкурсу
може брати участь у декількох наукових секціях за умови подання відповідної
кількості науково-дослідницьких робіт за напрямами цих секцій.
·
Кількість учасників,
які можуть брати участь у І етапі Конкурсу від одного навчального закладу, не
обмежується.
4.
Строки, місце та умови проведення Конкурсу.
·
Координацію
Конкурсу забезпечує Кіровоградське територіальне відділення Малої академії наук
України.
·
Для участі у І
етапі Конкурсу керівники навчальних закладів, у яких навчаються учасники, до 25 грудня 2017 року подають до
організаційного комітету (центру дитячої та юнацької творчості «ЗОРІТ», cdut_nukr@ukr.net) такі документи:
Ø заявки на участь у І етапі Конкурсу за формою згідно з
додатком 1 та тези науково-дослідницької роботи;
Ø науково-дослідницькі роботи учасників у електронному та
друкованому варіантах(додаток 2)
·
Конкурс
проводиться за такими розділами:
Ø заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт (4 січня 2018 року)
Ø оцінювання навчальних досягнень із базових дисциплін (6 січня 2018 року)
Ø захист науково-дослідницьких робіт (10 січня 2018 року)
Заочне оцінювання
науково-дослідницьких робіт
здійснюється членами журі на предмет дотримання учасниками Вимог щодо написання,
оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких робіт. Заочне
оцінювання науково-дослідницьких робіт проводиться журі.
Результати заочного
оцінювання науково-дослідницьких робіт оголошуються перед захистом
науково-дослідницьких робіт.
Результат заочного оцінювання може бути
переглянутий членами журі після захисту науково-дослідницької роботи.
Критерії
оцінювання науково-дослідницьких робіт.
Критерії
оцінювання науково-дослідницьких робіт для відділень математики, фізики і астрономії,
економіки, технічних наук (крім секції науково-технічної творчості та
винахідництва), комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології
та аграрних наук.
№
|
Критерій
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Актуальність теми дослідження
|
2
|
2.
|
Наявність елементів наукової новизни
|
5
|
3.
|
Обґрунтованість отриманих результатів
|
5
|
4.
|
Повнота огляду відомих результатів, близьких до теми роботи
|
3
|
5.
|
Відповідність вимогам оформлення наукових робіт
|
5
|
|
Всього
|
20
|
Критерії оцінювання
науково-дослідницьких робіт для відділень історії, філософії та
суспільствознавства, мовознавства, літературознавства, фольклористики та
мистецтвознавства (крім секції літературної творчості)
№
|
Критерій
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Аргументованість вибору теми дослідження, чіткість постановки проблеми,
мети та завдань дослідження
|
3
|
2.
|
Вміння чітко і ясно викладати свої думки, критично осмислювати
використані джерела
|
5
|
3.
|
Самостійність, оригінальність і доказовість суджень, наявність елементів
наукової новизни
|
8
|
4.
|
Повнота у розкритті теми, глибина
аналізу літературних даних
|
5
|
5.
|
Обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням
та меті дослідження
|
2
|
6.
|
Відповідність вимогам оформлення наукових робіт
|
2
|
|
Всього
|
25
|
Оцінювання
навчальних досягнень із базових дисциплін здійснюється у формі контрольної роботи, яка буде надіслана на електрону
адресу навчального закладу 4 січня. Учасникам
необхідно виконати завдання і надіслати відповіді до організаційного комітету
протягом дня.
Оцінювання
навчальних досягнень учасників із базових дисциплін передбачає виконання
завдань за трьома рівнями складності.
Захист
науково-дослідницьких робіт.
Для захисту роботи автору надається до 7 хвилин, для відповіді на запитання –
до 3 хвилин. Порядок виступу учасників під час захисту визначає журі.
Для
відділень математики, фізики і астрономії, економіки, технічних наук,
комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук
захист оцінюється за такими критеріями:
№
|
Критерій
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Аргументованість вибору теми і методів дослідження
|
5
|
2.
|
Ступінь самостійності і особистий внесок автора в роботу
|
15
|
3.
|
Чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу
|
9
|
4.
|
Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність
заданих запитань)
|
9
|
5.
|
Культура мовлення, вільне володіння матеріалом
|
9
|
|
Всього
|
47
|
Для
відділень історії, філософії та суспільствознавства, мовознавства,
літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства захист оцінюється за такими
критеріями:
№
|
Критерій
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Аргументованість вибору теми дослідження
|
4
|
2.
|
Критичний аналіз досліджуваної проблеми з виявленням особистого внеску
учасника конкурсу в розв’язання порушеної проблеми
|
15
|
3.
|
Чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу
|
9
|
4.
|
Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність
заданих запитань)
|
9
|
5.
|
Культура мовлення, вільне володіння матеріалом
|
4
|
6.
|
Наявність і доцільність додаткового матеріалу, що унаочнює основні
результати дослідження (мультимедійна презентація, схеми, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал тощо)
|
4
|
|
Всього
|
45
|
Результати захисту науково-дослідницьких робіт
оголошуються після виступу всіх учасників та підсумкової наради членів журі.
Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за участь у всіх розділах
програми Конкурсу, становить 100 балів.
Кількість призових місць та їх орієнтовний розподіл за результатами І етапу Конкурсу визначаються організаційним
комітетом.
·
Дата та місце проведення
захисту науково-дослідницьких робіт: 10 січня 2018 року о 9.00. в
приміщенні центру дитячої та юнацької творчості «ЗОРІТ»
3.
Програма Конкурсу:
ü Заїзд та реєстрація учасників – 830-900.
ü Відкриття Конкурсу – 900-915.
ü Виступи-захисти учасників(кожен виступ до 7 хв), оцінка
їх членами журі та присутніми слухачами - 915-1130
ü Брейк-кава - 1015-1030
ü Підбиття підсумків Конкурсу, оголошення результатів-1145-1200
ü
Від’їзд
учасників – 1200.
4.
План виступу-захисту (до 7 хв)
- Представлення:
·
прізвище, ім’я учасника,
навчальний заклад, клас
·
назва роботи
·
прізвище, ім’я та
по батькові наукового керівника
- Актуальність обраної теми, мета та завдання, предмет
дослідження, його практичне значення.
3.
Основна частина
виступу – висвітлення методів та етапів дослідження, аналіз його результатів.
4.
Власний внесок у
вирішення обраної проблеми, наукова новизна.
5.
Висновки.
Додаткову
інформацію можна отримати за телефонами: (066) 127-27-74, (096)452-50-33 – Мазур
Ніна Олексіївна, координатор наукового учнівського товариства «Тандем»
ЗРАЗОК
Додаток
1
ЗАТВЕРДЖЕНО
_____________________________________ (керівник навчального закладу ) |
|
|
|
____________________
________ (підпис)
«____» _______________ 20__р.
|
|
ЗАЯВКА
на участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – слухачів наукового учнівського товариства «Тандем» та учнів - членів Малої академії наук України
на участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – слухачів наукового учнівського товариства «Тандем» та учнів - членів Малої академії наук України
Тема науково-дослідницької роботи: «Здобутки
та перспективи інституту захисту прав дитини в умовах євроінтеграції»_________________________________________________
Участь в олімпіадах, конкурсах-захистах відповідного
рівня (рік, предмет, тема роботи): ІІІ
етап Всеукраїнської олімпіади з історії – ІІІ місце, 2017 рік; ІІ етап захисту
науково-дослідницьких робіт в Малій академії наук учнівської молоді, секція
правознавства, тема: «Здобутки та перспективи інституту захисту прав дитини в
умовах євроінтеграції», – І місце;
Кіровоградська мала академія
наук учнівської молоді______________________________
Найменування базового позашкільного навчального закладу:
наукове учнівське товариства «Тандем»___________________________________________
наукове учнівське товариства «Тандем»___________________________________________
Найменування загальноосвітнього навчального закладу: НВК:
«Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей»__________________________________
Прізвище, ім’я, по
батькові педагогічного керівника: вчитель
Мінімальні вимоги до комп'ютера: можливість з
флеш-диску відправити презентацію на комп’ютер___________________________________________________________________
Місце проживання: Кіровоградська
область, місто Знам’янка, вулиця Глібка,
будинок №2, квартира № 45.________________________________________________________________
_____________
(підпис) |
____________________
(прізвище, ініціали) |
Додаток 2
Міністерство освіти і науки
України
Управління освіти, науки, молоді
та спорту
Кіровоградської обласної
державної адміністрації
Кіровоградська Мала академія наук
учнівської молоді
Відділ освіти молоді та спорту
Новоукраїнської районної державної адміністрації
Глодоська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів
Відділення: хімія та біологія
Секція: хімія
ВПЛИВ ЯКІСНОГО СКЛАДУ ЖУВАЛЬНИХ ГУМОК ОСНОВНИХ ВИРОБНИКІВ НА ОРГАНІЗМ
ЛЮДИНИ
Роботу виконала:
Артеменко
Олександра Олександрівна,
учениця 9
класу,
Глодоської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів,
Новоукраїнського
району
Кіровоградської
області
Науковий керівник:
Педагогічний керівник:
Мохонько Анжела
Анатоліївна,
вчитель хімії
та біології
Глодоської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів,
вищої
кваліфікаційної категорії
Кропивницький - 2018
Продовження додатка 2
Відділення
|
Секції
|
·І. Літературознавства, фольклористики
та мистецтвознавства
|
|
· ІІ. Мовознавства
|
|
· ІІІ. Філософії та
суспільствознавства
|
|
· ІV. Історії
|
|
· V. Наук про землю
|
|
· VI. Технічних наук
|
|
· VII. Комп'ютерних
наук
|
|
· VIII. Математики
|
|
· IX. Фізики і
астрономії
|
|
· X. Економіки
|
|
· XI. Хімії та
біології
|
|
· XII. Екології та
аграрних наук
|
ТЕЗИ
науково-дослідницької роботи на тему:
«Вплив зовнішнього
середовища на процес проростання цвілевих грибів»
Автор: Белеканич Максим Васильович, слухач наукового учнівського
товариства «Тандем», учень 8- А класу Глодоської загальноосвітньої школи I-III ступенів
Новоукраїнської районної ради Кіровоградської області
Педагогічний керівник:
Мохонько Анжела Анатоліївна, вчитель хімії та біології
вищої кваліфікаційної категорії Глодоської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів Новоукраїнської
районної ради Кіровоградської області
Вона з'явилася на Землі 200 мільйонів років тому. Вона вбиває і рятує від
смерті. Її називають "хлібом диявола" і "плювком Бога".
Вона казково красива, але викликає огиду - це все про цвіль. Це вона панувала
на землі з споконвіку і донині, позиції здавати не збирається. Навіть сьогодні,
коли людство має величезний багаж знань в галузі мікробіології, цвіль
залишається однією з найзагадковіших форм життя.
Актуальність роботи зумовлена тим, що з цвіллю ми стикаємося в повсякденному
житті, але переважно зустрічаємо її на продуктах харчування, вона надзвичайно
стійка і витривала, невидима і
підступна. Чи можна від неї захиститися? Вона губить наш світ? Чи підтверджує,
що він ще живий…
З огляду на
це, склалися певні суперечності між нагальними потребами у її корисних
властивостей та шкодою для організму.
Метою роботи було з’ясувати можливості зростання цвілі та яким чином можна зберегти
продукти харчування.
Для досягнення
поставленої мети необхідно було вирішити наступні завдання:
1. Провести
аналіз наукових джерел з питання особливостей життєдіяльності цвілевих грибів.
2. Дослідити
умови проростання цвілі на різних субстратах.
3. Встановити
взаємозв’язок між швидкістю росту цвілі та чинниками зовнішнього середовища.
4. Розробити
практичні рекомендації (правила) боротьби з цвіллю.
Проведене дослідження дозволило зробити такі висновки:
Ø З’ясовано можливості зростання цвілі та способи
збереження від неї продуктів харчування.
Ø Цвілеві гриби відносяться до мікроміцетів, великими
колоніями ростуть на поживних середовищах при високій температурі і підвищеній
вологості.
Ø Сприятливими для розвитку плісняви є умови підвищеної
вологості, відсутність прямого освітлення і температура 20-30 градусів.
Ø Інтенсивність зростання цвілі на молочних продуктах
значно вища ніж на хлібобулочних, а також на продуктах домашнього виробництва.
Для зменшення
негативної дії пліснявих грибів необхідно дотримання санітарно-гігієнічних норм
зберігання харчових продуктів і правил у житлах, а продукти харчування з
ознаками цвілі слід негайно викидати.
Педагогам
Про основні складові
частини
науково-дослідницької роботи
Назва наукової роботи
повинна бути:
ü актуальною, недостатньо вивченою, викликати інтерес
юного науковця;
ü лаконічною, місткою та відповідати стильовим вимогам;
ü точно вказувати на тему та відображати основну проблематику;
ü сформульована в межах 5±2 компонентів.
Назва наукової роботи
не можлива:
ü у формі запитання;
ü як перелік якихось проблем;
ü розпочинатися словами: „До питання…”, „До проблеми…”
тощо;
ü називатися іншомовними словами, якщо без них можна
обійтися, знайшовши потрібний лексичний відповідник в українській мові.
Титульний аркуш. Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що
заповнюється за зразком
Тези. У тезах (текст обсягом до 1 сторінки) подається стисла
характеристика змісту науково-дослідницької роботи з визначенням основної мети,
актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються
висновки та отримані результати проведеної роботи. У заголовку тез наводяться
такі дані: назва роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора; назва територіального відділення МАН; назва
базового позашкільного навчального закладу; навчальний заклад; клас; населений
пункт; прізвище, ім’я, по
батькові, посада (за наявності науковий ступень, вчене звання) наукового
керівника.
Зміст. Зміст подається на початку роботи. Він містить
найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та
пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів,
загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо. Зміст фактично
має бути планом науково-дослідницької роботи і відображати суть поставленої
проблеми, структуру та логіку дослідження.
Перелік умовних позначень, символів, скорочень і
термінів (за необхідності).
Вступ. У вступі коротко обґрунтовується актуальність та
доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета
роботи і зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається
перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи
(теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані
учасником конкурсу особисто, відмінність одержаних результатів від відомих раніше
та ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку);
повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації
щодо їх використання, для прикладних робіт — прикладну цінність отриманих
результатів.У випадку використання у роботі ідей або розробок, що належать
співавторам, слід відмітити цей факт і зазначити конкретний особистий внесок учасника.
Також вказуються відомості про публікацію роботи та апробацію її результатів
(за наявності). Обсяг вступу — 2-3 сторінки.
Основна частина. Основна частина науково-дослідницької роботи
складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів. Кожний розділ
починається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка
передмова з описом вибраного напряму та обґрунтуванням застосованих методів
досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим
викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає
можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць. В основній
частині роботи наводиться характеристика джерел для написання роботи та
короткий огляд літератури з даної тематики (не повинен перевищувати 20% обсягу
основної частини), окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною
проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується
вибір напряму досліджень, наводиться методика і техніка дослідження; подаються
відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються
отримані результати, дається їх оцінка. Зміст основної частини має точно
відповідати темі роботи та повністю її розкривати.
Висновки. Висновки мають містити стислий виклад результатів
розв’язку наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу
обраного матеріалу оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх
самостійність, новизну, теоретичне і (або) прикладне значення, наголосити на
кількісних та якісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати
достовірність результатів та навести рекомендації щодо їх використання.
Список використаних джерел.
Список використаних джерел — елемент
бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних
джерел.
Відомості
про джерела складаються відповідно до вимог.
Додатки.
У додатках містяться
допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи,
кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення,
формули і розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації тощо.
Комментариев нет:
Отправить комментарий