вторник, 12 ноября 2019 г.

Конкурс "Учитель року 2020", номінація хімія


Про умови та порядок проведення другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 10.06.2019 року № 798 «Про проведення всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020”» та наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 10.07.2019 року № 573-од «Про проведення першого та другого турів всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020”», відповідно
до листа Міністерства освіти і науки України від 23.08.2019 року № 1/11-7730 «Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020”», з метою якісної організації та проведення другого туру зазначеного конкурсу надсилаємо відповідні матеріали. Додаток: на 17 арк. в 1 прим. Заступник начальника управління Лідія ШАТНА Лариса Голодюк (0522) 32 09 37 2 Продовження додатка Додаток до листа управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації 06.09.2019 № 35-12/2688/0.35 Умови та порядок проведення другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» І. Нормативний компонент конкурсу 1. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2020» (далі – конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2018 року № 370), наказу Міністерства освіти і науки України від 10.06.2019 року № 798 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» у номінаціях: «Зарубіжна література», «Історія», «Образотворче мистецтво», «Початкова освіта», «Хімія», наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 10.07.2019 року № 573-од «Про проведення першого та другого турів всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020”» та відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 23.08.2019 року № 1/11-7730 «Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020”». ІІ. Організаційний компонент конкурсу 2. Участь педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти в конкурсі здійснюється на добровільних засадах незалежно від фаху. Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти беруть участь у конкурсі на загальних умовах. 3. Для участі в конкурсі (перед першим туром!) педагогічним працівникам необхідно зареєструватися в період з 16 вересня до 06 жовтня 2019 року на офіційній сторінці конкурсу в розділі «Реєстрація учасників 2020» (https://mon.gov.ua/ua/konkursi-dlya-pedagogiv/konkurs-uchitel-roku/uchitelroku-2020/reyestraciya-uchasnikiv-2020); реєстраційна форма для ознайомлення подана нижче: Реєстраційна форма для участі у всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2020» (для ознайомлення) 1. Електронна адреса (на цю адресу буде надіслано повідомлення про отримання реєстраційної форми) 2. З умовами конкурсу ознайомлений/ознайомлена та 3 Продовження додатка погоджуюсь 3. Даю згоду на обробку персональних даних 4. Прізвище, ім’я, по батькові (вписується повністю, без скорочень, у зазначеному порядку) 5. Стать (оберіть необхідне) Чоловіча Жіноча 6. Дата народження (дд/мм/рррр, вписується в зазначеному порядку) 7. Номер мобільного телефону (***-***-**-**) 8. Власна електронна адреса 9. Посада (вписується відповідно до запису в трудовій книжці) 10. Найменування закладу освіти (вписується відповідно до статуту) 11. Область, де знаходиться заклад освіти (оберіть необхідне) (список областей за алфавітом) 12. Район, де знаходиться заклад освіти 13. Найменування ОТГ, де знаходиться заклад освіти 14. Найменування населеного пункту, де знаходиться заклад освіти 15. Тип населеного пункту, де знаходиться заклад освіти (оберіть необхідне) Місто Селище міського типу Село 16. Тип закладу освіти (оберіть необхідне) Заклад загальної середньої освіти Заклад професійної (професійно-технічної) освіти 17. Педагогічний стаж (вписується цифрами без зазначення кількості місяців) 18. Кваліфікаційна категорія (оберіть необхідне) Спеціаліст Спеціаліст другої категорії Спеціаліст першої категорії Спеціаліст вищої категорії 19. Педагогічне звання (за наявності оберіть необхідне) Учитель-методист Викладач-методист Старший учитель Старший викладач 20. Інше педагогічне звання (за наявності) 21. Науковий ступінь (за наявності) 22. Державні нагороди, відзнаки Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України (за наявності) 23. Відомчі заохочувальні відзнаки (за наявності) 4. До участі у другому турі конкурсу допускаються переможці першого туру: 1) Зі стажем педагогічної роботи не менше трьох років та які є педагогічними працівниками закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти за основним місцем роботи. 4 Продовження додатка 2) Які зареєструвалися в період з 16 вересня до 06 жовтня 2019 року на офіційній сторінці конкурсу в розділі «Реєстрація учасників 2020» (сайт МОН України). . Учасники, які не зареєструються в зазначений термін, не зможуть взяти участь у жодному турі конкурсу. 3) На яких подали організаційні комітети першого туру конкурсу, протягом 10 днів після завершення першого туру, організаційному комітету другого туру такі документи:  Подання на учасників другого туру із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади та місця роботи Зразок змісту листа Бланк органу управління освітою райдержадміністрації, виконавчого комітету міської ради міста обласного значення, міської, селищної, сільської ради об’єднаної територіальної громади, на базі якого проводився перший тур Обласному оргкомітету всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» Прізвища, ім’я, по батькові, посада та місце роботи – переможець першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» у зональній території: назва території (відповідно до наказу УОНМС Кіровоградської ОДА «Про визначення зональних територій проведення першого туру та затвердження складу фахових журі першого та другого турів всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020”», який буде опублікований після завершення реєстрації)  Інформаційна картка конкурсанта з урахуванням змін, що відбулись у педагогічній та методичній діяльності від початку першого туру Зразок інформаційної картки Інформаційна картка учасника обласного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» у номінації «________________________» Прізвище, ім’я, по батькові Посада (відповідно до запису в трудовій книжці) Місце роботи (найменування закладу освіти відповідно до статуту) Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання) Самоосвіта (зазначається за останні 3 роки в порядку зменшення за категоріями: друга освіта; очні, дистанційні курси; конференції, семінари; конкурси тощо) Педагогічний стаж Кваліфікаційна категорія Педагогічне звання (за наявності) Науковий ступінь (за наявності) Посилання на інтернет-ресурси, де Ви представлені (за наявності) 5 Продовження додатка Посилання на відеорезюме (за бажанням) Орієнтовний план відеорезюме У чому полягає Ваша педагогічна ідея? Як Ви реалізуєте свою педагогічну ідею? Які технології, методи, прийоми, форми роботи Ви застосовуєте? Чому, на Вашу думку, саме ця ідея є актуальною та ефективною? Які Ваші основні досягнення? Чим Ви пишаєтеся? Педагогічне кредо Опис педагогічної ідеї (обсяг – до двох сторінок) Необхідно висвітлити суть Вашої педагогічної ідеї; представити технології, методи, прийоми, форми роботи, які Ви застосовуєте для реалізації педагогічної ідеї; навести приклади.  Портретне фото у форматі JPG (400 х 400 пікселів) та кілька сюжетних фото. Примітка. Матеріали подають організаційні комітети першого туру конкурсу протягом 10 днів після завершення першого туру, але не пізніше як за п’ять робочих днів до початку другого туру: – у паперовому форматі за адресою: канцелярія комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», вул. Велика Перспективна, 39/63, м. Кропивницький, Кіровоградська область; – в електронному форматі на електронну адресу: koippo@ukr.net з приміткою у темі повідомлення назви номінації (наприклад, «Хімія»); у назвах файлів обов’язково вказуються номінація та прізвище (наприклад, «Хімія_Полум’яненко»). 5. Організаційні комітети другого туру конкурсу до 02 березня 2020 року надсилають центральному організаційному комітетові конкурсу подання на учасників третього туру із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади та місця роботи (поштова адреса: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 36, каб. 404, м. Київ, 03035 з поміткою «Конкурс «Учитель року», електронна адреса: vchytel_roku@ukr.net). 6. Учасники третього туру конкурсу надсилають до 02 березня 2020 року на електронну адресу vchytel_roku@ukr.net: Звертаємо увагу!!! Перший тур проводиться у зональних територіях, визначених окремим наказом начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської ОДА, з урахуванням кількості зареєстрованих учасників конкурсу – педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, що перебувають в районному, міському, обласному підпорядкуванні або відносяться до об’єднань територіальних громад. Кількість учасників першого туру в одній зональній території не може бути меншою ніж три особи в кожній номінації. Якщо перший тур в окремих регіонах не проводився, педагогічні працівники, які бажають взяти участь у конкурсі, можуть надіслати до організаційного комітету другого туру матеріали, що визначені умовами та порядком проведення конкурсу. 6 Продовження додатка 1) інформаційну картку у форматі Microsoft Word з урахуванням змін, що відбулись у педагогічній та методичній діяльності від початку першого туру конкурсу; 2) посилання на відеорезюме (до 5 хвилин, орієнтовний план додається); 3) портретне фото у форматі JPG (400 х 400 пікселів). ІІІ. Процесуальний компонент конкурсу Конкурсні випробування 7. Другий тур конкурсу проводиться в очній формі у два етапи: відбірковий етап– у грудні 2019 року; фінальний етап – в січні-лютому 2020 року. Дата проведення кожного етапу другого туру буде оприлюднена окремим листом директора комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського». 8. На обласному турі конкурсу проводяться такі випробування (опис конкурсних виробувань поданий у кінці додатка): номінація «Зарубіжна література» – «Майстер-клас», «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування», «Урок»; номінація «Історія» – «Методичний експромт», «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування», «Урок»; номінація «Образотворче мистецтво» – «Методичний практикум», «Практична робота», «Проєкт», «Тестування», «Урок»; номінація «Початкова освіта» – «Методичний експромт», «Практична робота», «Проєкт», «Тестування», «Урок»; номінація «Хімія» – «Контрольна робота», «Методичний практикум», «Практична робота», «Урок», «Хімічний експеримент». 9. На другому турі конкурсні випробування розподіляються таким чином: номінація «Зарубіжна література»: відбірковий етап – «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування»; фінальний етап – «Майстерклас», «Урок»; номінація «Історія»: відбірковий етап – «Методичний експромт», «Практична робота», «Тестування», фінальний етап – «Методичний практикум», «Урок»; номінація «Образотворче мистецтво»: відбірковий етап – «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування», фінальний етап – «Проєкт», «Урок»; номінація «Початкова освіта»: відбірковий етап – «Методичний експромт», «Практична робота», «Тестування», фінальний етап – «Проєкт», «Урок»; номінація «Хімія»: відбірковий етап – «Контрольна робота», «Методичний практикум», «Практична робота», фінальний етап – «Урок», «Хімічний експеримент». Обласний організаційний комітет конкурсу може вносити зміни до конкурсних випробувань другого туру. 7 Продовження додатка 10. На кожному етапі другого туру конкурсу теми, завдання, питання конкурсних випробувань визначаються головою, який забезпечує секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення. Оціночний компонент 11. Оцінювання конкурсних випробувань здійснюється за бальною системою та критеріями, затвердженими відповідним фаховим журі. 12. Оцінювання здійснюється особисто кожним членом журі, який вносить бали до оціночного листа, підписує та здає його секретареві журі одразу після закінчення кожним учасником відповідного конкурсного випробування. 13. Не допускається обговорення виступів учасників під час проведення та оцінювання конкурсного випробування. 14. Зведені відомості кожного конкурсного випробування, рейтингові листи відбіркового та фінального етапів підписуються головою, секретарем та всіма присутніми членами фахового журі, розміщуються наступного дня після проведення конкурсного випробування у сканованому вигляді на блозі конкурсу за адресою: https://konkurs2020.blogspot.com/. 15. Для участі у фінальному етапі другого туру конкурсу у кожній номінації визначаються 3 конкурсанти, які відповідно до рейтингового листа відбіркового етапу набрали найбільшу кількість балів. 16. Бали, набрані учасниками на відбірковому етапі відповідного туру конкурсу, анулюються. 17. У випадку однакової кількості балів за результатами відбіркового або/та фінального етапів відповідного туру конкурсу перевага надається тому учасникові, який має вищий бал у пріоритетному конкурсному випробуванні. Пріоритетні конкурсні випробування відбіркового та фінального етапів визначаються на першому засіданні фахового журі. 18. Переможець та лауреати обласного туру конкурсу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час конкурсних випробувань фінального етапу. 19. Підсумок кожного етапу обласного туру конкурсу є колегіальним рішенням журі та не підлягає перегляду. У разі виникнення питань щодо результатів оцінювання конкурсних випробувань роз’яснення учасникам надає голова журі. IV. Преміювання переможців і лауреатів другого туру 20. Переможці та лауреати нагороджуються відповідними дипломами, преміями, а також можуть бути представлені до відомчих заохочувальних відзнак. Відповідно до рішення п’ятнадцятої сесії сьомого скликання Кіровоградської обласної ради від 10 листопада 2017 року № 395 «Про затвердження Положення про преміювання педагогічних працівників – переможців ІІ (обласного) туру всеукраїнського конкурсу “Учитель року”», 8 Продовження додатка преміювання педагогічних працівників здійснюється на підставі рішення фахого журі другого туру у відповідній номінації та наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації «Про підсумки обласного туру всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020” та визначення переможців і лауреатів». Переможцям та лауреатам конкурсу у кожній номінації, виплачуються грошові премії у розмірах: за зайняте І місце – у розмірі трьох мінімальних заробітних плат; за зайняте ІІ місце – у розмірі двох мінімальних заробітних плат; за зайняте ІІІ місце – у розмірі однієї мінімальної заробітної плати. Премія виплачується кожному педагогічному працівникові одноразово. V. Фінансування другого туру 21. Фінансування другого туру конкурсу здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на фінансування галузі «Освіта». Витрати на відрядження – за рахунок сторони, що відряджає. VI. Громадське спостереження З метою формування незалежного уявлення про перебіг конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів масової інформації (далі – спостерігачі). 22. Спостерігачі мають попередньо повідомити організаторів та зареєструватися в обласному організаційному комітеті. 23. Під час конкурсних випробувань та процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації. 24. Спостерігачі не можуть чинити вплив на перебіг конкурсу та його результати, перешкоджати проведенню конкурсу, відволікати учасників та членів журі тощо. 25. Висновок про перебіг конкурсу спостерігачі мають довести до відповідних організаційних комітетів у письмовій формі протягом одного дня після його завершення. Опис конкурсних випробувань другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» Номінація «Зарубіжна література» Конкурсне випробування «Майстер-клас» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів. Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів. Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. 9 Продовження додатка Вибір методів, прийомів роботи учасник/учасниця конкурсу здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці. Тривалість підготовки – 2 години; тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу. Конкурсне випробування «Методичний практикум» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння використовувати в освітньому процесі сучасні методи, прийоми, форми та засоби. Формат: складення технологічної карти, що репрезентуватиме методичну підготовку вчителя до уроку. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається шляхом жеребкування. У технологічній карті має бути відображено: етапи уроку; ключові та предметні компетентності, що формуються; методи, прийоми, форми, засоби, що використовуються на певному етапі уроку; діяльність учнів; діяльність учителя. Завдання виконується на комп’ютері. Тривалість виконання завдання – 2 години. Для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: спрямованість обраних методів, прийомів, форм, засобів на розвиток конкретної навички або конкретного вміння та їх доцільність; застосування знаннєвого, діяльнісного та ціннісного компонентів; реалізація наскрізних змістових ліній; урахування вікових особливостей учнів. Конкурсне випробування «Практична робота» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації аналізу та інтерпретації поетичного тексту. Формат: проведення фрагменту уроку. Кейс конкурсного випробування (клас, поетичний твір) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: володіння методиками аналізу та інтерпретації поетичного твору; формування ключових та предметних компетентностей учнів, реалізація наскрізних змістових ліній; доцільність та оптимальність обраних методів, прийомів, способів та засобів; творчий підхід до формату проведення аналізу, візуалізації матеріалу тощо. 10 Продовження додатка Конкурсне випробування «Тестування» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності. Формат: комп’ютерне тестування. Питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет та методика викладання, 25% – загальна педагогіка та психологія. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно-пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю. Конкурсне випробування «Урок» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності. Формат: проведення уроку в 5–11 класах. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу відповідно до програм «Зарубіжна література» для 5–9 класів та 10–11 класів (рівень стандарту). Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя. Номінація «Історія» Конкурсне випробування «Методичний експромт» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів. Формат: співбесіда з членами журі. Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Методи та прийоми, що мають бути продемонстровані, пропонуються членами журі на основі попереднього ознайомлення з інформаційними картками учасників конкурсу. Тривалість підготовки – 1 година; тривалість співбесіди – до 20 хвилин. Оцінюється: майстерність та ефективність використання пропонованих методів та прийомів; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей. Конкурсне випробування «Методичний практикум» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації навчання історії з погляду багаторакурсності 11 Продовження додатка (наявності різних поглядів на події, явища) та багатоперспективності (наявності різних варіантів розвитку подій та процесів). Формат: проведення фрагменту уроку із застосуванням визначеного членами журі методу/прийому. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку, метод/прийом, що має бути застосований) визначається шляхом жеребкування. Тривалість підготовки – 1 година, тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: уміння визначати та характеризувати ракурси висвітлення історичних подій, перспективи розвитку подій з огляду на визначений історичний ракурс; майстерність використання визначеного методу/прийому, аргументованість позиції та лаконічність відповідей. Конкурсне випробування «Практична робота» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння визначати основні тенденції історичного періоду та місце в них окремих подій, зв’язок між історичними подіями і процесами, складові історичних процесів і подій. Формат: виконання графічної роботи. Тема для виконання роботи визначається шляхом жеребкування. Спосіб виконання роботи учасники конкурсу обирають самостійно (інтелектуальна карта, скрайбінг, опорний конспект, структурно-логічна схема тощо). Тривалість виконання завдання – 1 година. Для оцінювання роботи шифруються. Після оцінювання можливе проведення співбесіди. Оцінюється: уміння визначати основні тенденції історичного періоду та місце в них окремих подій, зв’язок між історичними подіями і процесами, складові історичних процесів і подій; уміння відображати їх графічно/схематично; обґрунтованість та лаконічність відповідей (у разі проведення співбесіди). Конкурсне випробування «Тестування» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності. Формат: комп’ютерне тестування. Питання розподіляються у співвідношенні: 70% від загальної кількості – історичний матеріал, 30% – загальна педагогіка та психологія; методика навчання історії. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно-пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю. 12 Продовження додатка Конкурсне випробування «Урок» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності. Формат: проведення інтегрованого уроку в 5–10 класах. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Навчальні предмети і теми, інтеграція яких має здійснюватися, та ступінь інтеграції визначаються учасниками конкурсу самостійно. Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу відповідно до програм «Історія України. Всесвітня історія» для 5–9 класів та «Історія України», «Всесвітня історія» для 10–11 класів (рівень стандарту). Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація інтегрованих змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя. Номінація «Образотворче мистецтво» Конкурсне випробування «Методичний практикум» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння використовувати в освітньому процесі сучасні методи, прийоми, форми та засоби. Формат: складення технологічної карти, що репрезентуватиме методичну підготовку вчителя до уроку. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається шляхом жеребкування. У технологічній карті має бути відображено: етапи уроку; ключові та предметні компетентності, що формуються; методи, прийоми, форми, засоби, що використовуються на певному етапі уроку; діяльність учнів; діяльність учителя. Завдання виконується на комп’ютері. Тривалість виконання завдання – 2 години. Для оцінювання роботи шифруються. Оцінюється: спрямованість обраних методів, форм, прийомів роботи на розвиток конкретної навички або конкретного вміння та їх доцільність; застосування знаннєвого, діяльнісного та ціннісного компонентів; реалізація наскрізних змістових ліній; урахування вікових особливостей учнів. Конкурсне випробування «Практична робота» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу фахової майстерності з ведення педагогічного малюнка. Формат: виконання педагогічного малюнка та співбесіда з членами журі. 13 Продовження додатка Кейс конкурсного випробування (клас, навчальне завдання) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: володіння методикою ведення педагогічного малюнка; доцільність вибору виду педагогічного малюнка; варіативність; урахування вікових особливостей учнів; вправність виконання. Конкурсне випробування «Проєкт» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння проєктувати культурно-освітню діяльність. Формат: розроблення культурно-освітнього проєкту. Проблеми для розроблення проєктів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед учасників конкурсу шляхом жеребкування. Тема проєкту визначається учасником/учасницею конкурсу самостійно. Тривалість підготовки – 2 години; тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання структури проєкту; доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проєкту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проєкту та його практична значущість. Конкурсне випробування «Тестування» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності. Формат: комп’ютерне тестування. Питання розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет та методика викладання, 25% – загальна педагогіка та психологія. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно-пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю. Конкурсне випробування «Урок» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності. Формат: проведення уроку в 5–7 класах. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу відповідно до програми «Мистецтво» для 5–9 класів. 14 Продовження додатка Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя. Номінація «Початкова освіта» Конкурсне випробування «Методичний експромт» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів. Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів. Кейс конкурсного випробування (клас, предмет, навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Методи та прийоми, що мають бути продемонстровані, пропонуються членами журі на основі попереднього ознайомлення з інформаційними картками учасників конкурсу. Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: майстерність та ефективність використання пропонованих методів та прийомів; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей. Конкурсне випробування «Практична робота» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння аналізувати педагогічні ситуації та обирати оптимальні шляхи їх вирішення. Формат: письмова робота з розв’язання педагогічних задач. Педагогічні задачі (не менше трьох) визначаються шляхом жеребкування. Завдання виконується на комп’ютері. Для оцінювання роботи шифруються. Тривалість виконання – до 2 годин. Оцінюється: здатність виявляти в освітньому процесі суперечності, які має долати вчитель; уміння оперувати комплексом професійних знань, необхідних для розв’язання педагогічної ситуації; володіння педагогічною технікою; ефективність та доцільність запропонованих шляхів вирішення педагогічної задачі. Конкурсне випробування «Проєкт» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння проєктувати дослідницько-пошукову діяльність учнів. Формат: розроблення проєкту. 15 Продовження додатка Проблеми для розроблення проєктів визначаються членами журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед учасників конкурсу шляхом жеребкування. Вид і тема проєкту визначаються учасниками конкурсу самостійно. Тривалість підготовки – 2 години; тривалість виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: дотримання структури проєкту; доцільність використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників проєкту, очікуваними продуктами і результатами; забезпечення особистісно орієнтованого підходу; педагогічна цінність проєкту та його практична значущість. Конкурсне випробування «Тестування» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності. Формат: комп’ютерне тестування. Питання розподіляються у співвідношенні: 80% від загальної кількості – дидактика і методика початкового навчання, 20% – вікова психологія. Тести можуть містити завдання з вибором однієї або кількох відповідей із запропонованих варіантів, установлення відповідності логічно-пов’язаних пар, установлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю. Конкурсне випробування «Урок» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності. Формат: проведення інтегрованого уроку в 1–4 класах. Кейс конкурсного випробування (клас; основний предмет; два предмета, інтеграція яких має здійснюватися) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Теми конкурсних уроків визначаються відповідно до навчальних програм та календарно-тематичного планування, за якими відбувається освітній процес в класі, де проходитиме конкурсний урок. Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація змістових ліній, результативність та практична доцільність використаних методів і засобів, професійні якості вчителя. Номінація «Хімія» Конкурсне випробування «Контрольна робота» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності. Формат: письмова контрольна робота. 16 Продовження додатка Контрольна робота складається з розрахункових задач; тестів з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, установлення відповідності логічно-пов’язаних пар, правильної послідовності, відкритими завданнями з короткою відповіддю. Питання тестів розподіляються у співвідношенні: 75% від загальної кількості – предмет і методика його навчання, 25% – психологія та загальна педагогіка. Конкурсне випробування «Методичний практикум» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння використовувати в освітньому процесі сучасні методи, прийоми, форми і засоби роботи, у тому числі й освітні інтернет-сервіси та платформи. Формат: проходження квесту. Квест складається з кількох етапів, проходження яких передбачає виконання завдань з методики навчання хімії. Кожний учасник/учасниця конкурсу рухається за власним маршрутом, визначеним шляхом жеребкування. Тривалість виконання – до 2 годин. Конкурсне випробування «Практична робота» Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння організовувати дослідницько-пошукову діяльність учнів. Формат: проведення фрагменту уроку. Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування. Тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин; відповіді на запитання журі – до 5 хвилин. Оцінюється: володіння методикою організації дослідницько-пошукової діяльності учнів; взаємодія учасників освітнього процесу. К

Комментариев нет:

Отправить комментарий